Passihevoseni 1/5

Hepo ilman lempinimeä

Sympaattinen ja huumorintajuinen?
2011 syntynyt merkitön ruunikko ruunapoika Founding Father.

Saamieni tietojen mukaan tämä poju on Huntertonissa kasvanut, samaan aikaan siellä olen ollut siis tämän herrasmiehen alun kanssa. Ehkä käsitellytkin kengittäjien käynnin yhteydessä?

Hauskoja yhteensattumia tällaiset, jotka aina tuovat sitä 'omaa juttuaan' orastavaan ystävyyssuhteeseen hevosen kanssa.

Rakennekukkanen eikä mikään liitokavio, jolla korkeutta luultavasti noin 160cm.
Tämä hevonen ei ulkonäöllisesti miellytä minua kovinkaan paljoa, mutta on luonteeltaan ja ilmeeltään hyvin lempeä ja mukava.

Tämä hevonen kuitenkin muistuttaa kovin paljon minulle edelleen rakasta Total Masterya, joka myös alkuun oli ruma ankanpoikanen, josta en kovinkaan pitänyt. Mutta mitä pidemmälle mentiin, sen tärkeämmäksi ja komeammaksi se hupsu otus muuttui!

Ehkä tämä ruuna tarvitsee myös kunnon puunaamista ja aikaa. Luonteeltaankin niin samanoloinen Masteryn kanssa, että minulla on tästä erittäin hyvä tunne.

Kaikista viidestä passihevosesta Founding Father on ehdottomasti hömelöin ja leikkisin sekä kömpelöin otus. Päivieni piristäjä.

Kaikkea pitää kokeilla, vähän ehkä maistellakin ja lopulta kovasti järkyttyä kun joudun kovemmin ilmaisemaan, ettei esimerkiksi se kärpästeippien maistelu ole hyvästä harjailun ja hoidon aikana...
Kompastellaan omiin jalkoihin ja ihmetellään lisää.

Hieman aina jännittää ja ulos mennessä ei meinaa pysyä karvapöksyt jalassa vaan pitää kirjaimellisesti loikkia sinne tänne minun ympärilläni ja önistä samaan aikaan.
Töitä tehdessä yrittää loppuun asti, välillä hieman vastaan pullikoiden - teini?
Hieman vasen takanen jätättää ja liike näyttää ja tuntuu epäpuhtaalta. Tämä katoaa, tai ainakin helpottaa, aina kun saadaan poika vaan liikkeelle ja seisominen jää mahdollisimman vähälle.
Kummasti tarhassa juostessa ei tuo epäpuhtaus nouse esille vaan sitä ollaan kuin paremmankin luokan ravurit ja rodeohevoset...

Jos ei ravurina tule toimimaan niin varmasti kyllä ratsuna. Olen tätä ruunaa ratsastellut ja ilo on aina yhteinen kun huomataan, että oppiminen on nopeaa ja työskentely mielekästä. Hän tarjosi minulle sievää laukannostoa käynnistä ympyrällä, kun pyysin vain muutamaa ravi-käynti siirtymää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti